Зашто је београдски таксиста одлучио да се врати из Велике Британије у Србију, где је наставио да гради свој живот и каријеру

Објављено: 02.09.2020.год.
фото: Yandex Go

Београдски таксиста који добија само највеће и најбоље оцене од путника, који брине да му је возило увек чисто као апотека, који верује да само поштен однос према послу може да донесе резултате, и који на сваком пређеном километру, а прешао их је чак око миллион и по до сада, брани част и углед ове тешке професије. Ово није измишљена личност. Заиста постоји. Реч је о Владану Вујовићу, рођеном Београђанину, који истински ужива и воли свој такси позив. Уосталом, још од малих ногу одлучио је да постане таксиста, вођен примерима његових рођака који су били међу првим приватним таксистима у главном граду. 

“Било је то 1975, имао сам непуних 8 година када сам пожелео да ћу једног дана да седнем за волан заставе 101 или можда чак луксузног "тристаћа" који је у то време носио епитет "српског Мецедеса". Не знам колико је људи остварило свој дечачки сан, али Богу хвала ја јесам. Такси дозволу сам добио 5. јануара 1990. Имао сам само 21 годину када сам положио такси испит, и то из првог пута и сео за волан нове беле заставе 101 скала, на чијем је крову светлела такси ознака са бројем 4122. У то време верујем да сам био међу најмлађим таксистима у Београду. Често су ме путници у шали питали да ли имам дозволу или чак су сумњали да нисам можда "позајмио" такси од оца таксисте”, каже Вујовић.

Модерне технологије су данас нешто сасвим уобичајено у послу сваког таксисте, а сваки дан се појави нека иновација која им олакшава вожње. Некада је то било знатно другачије.

“Сећам се да сам као мали дечак слушао приче са такси станица како је први радио центар са првим радио станицама стигао из Словеније у Београд. То је било последње чудо технике тадашњег словеначког гиганта "ИСКРА". То се тада сматрало луксузом па се и долазак возила на кућну адресу наплаћивао. Наравно да то данас звучи смешно млађим генерацијама, а посебно са аспекта данашњег технолошког нивоа услуга”.

Владан је својевремено живео и у Енглеској, али је одлучио да се врати у Србију и овде настави да гради свој живот и каријеру.

“Као што каже наш народ; "свака птица своме јату лети". У прво време чини вам се да је "преко" боље и заиста без сумње "преко" се боље зарађује, млади сте и можете да радите и по два посла. Свакоме бих препоручио да проба док је млад. Међутим, сада је свуда криза па и на том, нама фамозном "западу", не цветају руже. Треба платити кредите и остале рачуне. Тек када почнете да живите породичним животом схватите да нема много разлике нигде у свету. Опет бих цитирао наш народ; "ко ради има мало, ко не ради нема ни мало". Када се човек приближи крају свог радног века схвати да није битно колико се новца зарађује, него колико времена за квалитетан живот остаје после рада. Штавише, овде сам ипак свој на своме, а тамо бих увек био само странац. Србија је место где се опуштеније живи, бар се мени тако чини. Ипак не могу се поредити ова времена и овај живот са временом када сам ја отишао”. 

Каква је разлика између таксирања у Београду и Лондону?

“Највећа разлика је у потпуној организацији посла и професионализму. Лондон је град који држи до своје традиције и јако су поносни на своју такси службу за коју тврде да је најбоље организована у свету. Закон се у потпуности примењује и поштује, за разлику од Београда, где постоји велики простор за унапређење. Притом, пре него што добију дозволу будући возачи популарног "Блацк Цаб" пролазе ригорозну полицијску контролу, па онда надалеко познати курс "Кноwледге" где се на полагање испита долази искључиво у оделу и морају да знају скоро све у радијусу 7 миља од Трафалгар Сквера. На крају, када положе познавање града и поред положеног возачког испита Б категорије, потребно је положити такси возачки испит где се буквално излази на испит на возилу и вози се инструктор као путник. Верујте ми, испит је толико захтеван да га ретко ко положи из првог пута. Ако сте икада као туриста користили црни такси у Лондону схватићете одакле долази толики професионализам”.

Владан данас вози Citroen Ц4 Пицассо стар десет година, али упеглан као да је сада сишао са фабричке траке.

"Задовољан сам овим аутомобилом, али маштам о новом електричном Лондон ТАXИ - ЛЕВЦ. Фактички, тај аутомобил је последња реч хибридне плуг-ин технологије и у потпуности је прилагођен такси услугама, удобности, као и сигурности путника и возача у који може удобно да се смести и до шест путника. Такси је такође прилагођен потребама особама са инвалидитетом. Возач физичком преградом има одвојен простор од радног простора, што је веома битно, што због сигурности, а што због приватности. Наравно комуникација је обезбеђена преко интеркома који, по жељи, путник може да укључи или искључи. Ишао сам тим примером и мислим да сам међу првима код нас који се одлучио за овај корак заштите, а путницима се веома допада, јер са разлогом очекују квалитет за свој новац. Такси мора да понуди нешто лепше, сигурније и боље да би задржао поверење грађана”.

Један уобичајени дан такси возача траје и до десет радних сати.

“Током година таксирања опробао сам се у свим сменама, ноћној, јутарњој и поподневној. Највише ми одговара поподневни излазак и рад до касно увече. Почињем да радим најчешће око 13х и радим у зависности колико посла има. Понедељак - четвртак завршавам око десет увече, а петком се деси да останем и мало касније јер тог дана има више вожњи. Суботом и недељом не радим, тако да је потребно радити минимум 10 сати дневно да би се зарадило довољно за живот и одржавање квалитета возила. Члан сам СТБ ТАXИ и радим искључиво и само преко Yандеx Го апликације, тако да 85 посто реализованих вожњи добијам преко ове апликације”.

Током своје каријере је доживео бројне згоде и “незгоде” за воланом.

“Пре око двадесетак година возио сам једну госпођу која ми је одмах по уласку у ауто љутито одбрусила да ако јој муж смањи буџет за такси, "озбиљно" ће се развести од њега. Београђани генерално обожавају да се возе таксијем и нико не би требао да им ускраћује то задовољство. Зато треба да се потрудимо да цене вожњи одржимо на нивоу доступности што већем броју грађана, а да нама то ипак буде исплативо.  Са друге стране, памтим и да сам и сам био још увек млад таксиста када сам угледао старијег човека који се јако повредио скотрљавши се низ степенице, спуштајући се из Парка несврстаних земаља ка Бранковом мосту. Глава му је била сва у крви, ни тренутак нисам размишљао, стао сам и замолио пролазнике да га сместе у мој ауто и хитно га пребацио у Ургентни центар. Помогао сам му да дође до пријемне рецепције где га је даље прихватило медицинско особље. Хуманост је увек била саставни део овога посла и таквих вожњи, којих је било сијасет, најрадије се сећам”. 

Не постоје енормне зараде у таксију, тврди Вујовић.

“Такси је јако захтеван и стресан посао, независност као и самостална одговорност индивидуалног предузетника. То је модел "један такси, један таксиста" са флексибилним радним временом и једина предност овога посла. Мислим да је ово једини модел који може да опстане на дуже стазе и да пружи квалитет услуге, наравно уз примену закона и адвекватног система кажњавања непримерних возача. Да се разумемо, на овом послу човек мозе да заради само нормалну плату, узимајући у обзир да велики део од бруто зараде одлази на трошкове и амортизацију. Таксирањем као животном професијом може да се бави једино прави заљубљеник у овај посао. Yандеx Го је ту одлицно препознао да је модел сарадње са већ постојећом мрежом искусних возача много квалитетнија и сигурнија опција”.

Корона вирус је доста утицала на посао, али ствари се полако враћају у нормалу.

“Ми мали привредници смо као јегуље, пливамо и у води и у блату. Кад смо преживели "деведесете" преживећемо уз Божију помоћ и све остало. Ми смо са Београђанима и у добру и у злу."

На вратима Владановог таксија стоји логотип као још једна потврда сигурности и квалитета вожње.

Предности такси апликација су јако велике. Почевши од могућности плаћања готовински или безготовински, лакоће наручивања возила, могућности праћења доласка возила на адресу у реалном времену. У сваком тренутку можемо видети позицију једни других у реалном времену или контактирати једни друге директно телефоном, уместо да се чујемо преко диспечера. Ипак, најважнија ставка, бар што се Београда тиче, је таксиметар Yандекс го апликације који странкама улива велико поверење и даје могуцност да оквирну цену жељене вожње сазнају и пре поручивања возила. Ово је веома важно с обзиром на то да су Београдски таксисти на лошем гласу што се поштења тиче и да странке радије бирају да такси наруче преко сигурних апликација него да зауставе такси насумице на улици. Мени је јако жао што је тако, јер мислим да је мањина таксиста јако утицала на углед целе професије и нас који поштено радимо”, закључује Вујовић.
 

 


Кључне речи:

(0)

Остале вести из рубрике

Интервју

Синиша Љепојевић: Српско-руска сарадња нам је данас важнија него икад

Синиша Љепојевић, угледни српски интелектуалац, ветеран ТАНЈУГ-а, који је деценијама живео и радио у Лондону, а сада је и народни посланик покрета „Ми – глас из народа“, за Братство је направио до сада најопширнију јавну анализу српских односа са Западом и са Русијом. У овом, пре свега искреном интервјуу, који је пред читаоцима, није пропустио да охрабри српску страну на одлучан искорак ка братским интеграцијама и за то је понудио искључиво рационалне аргументе.

Рогозин: Срби су моја браћа, поносим се вама!
Рогозин: Срби су моја браћа, поносим се вама!

Дмитриј Рогозин, послије вишедеценијске успјешне политичке каријере у Русији, током које обављао високе државне функције након почетка СВО отиснуо се на прву линију фронта. Тамо је у децембру прошле године био и тешко рањен. Успјешно се опоравио и недавно је изабран за сенатора Запорожске области.

2024-01-23 16:05:10

Раде Божовић: Треба да учимо од руске политике према исламском и арапском свету
Раде Божовић: Треба да учимо од руске политике према исламском и арапском свету

У Новом свету који настаје, Србија и Русија обликују своје односе са другим државама и другим народима на темељима који су више засновани на моралу, а у томе се огледа и однос са Исламом, како глобално, тако и на Балкану – каже, између осталог, у разговору за Братство, Раде Божовић, најугледнији српски арабиста, књижевник и професор емеритус Филолошког факултета у Београду.

2023-12-28 22:36:15

Кустурица: Светска већина је уз Русију, постаћу и руски редитељ
Кустурица: Светска већина је уз Русију, постаћу и руски редитељ

Данас већина света подржава Руску Федерацију, упркос наизглед широком укидању руске културе, а што се тиче Србије, огромна већина подржава Русе. То је изјавио прослављени редитељ Емир Кустурица у ексклузивном интервјуу за руски портал LIFE.

2023-12-22 20:06:17

Золтан Дани у интервјуу за Известија о сарадњи са Русијом, могућности уласка у БРИКС и обарању НАТО авиона
Золтан Дани у интервјуу за Известија о сарадњи са Русијом, могућности уласка у БРИКС и обарању НАТО авиона

Народни посланик пуковник Золтан Дани био је учесник XI Московске конференције о међународној безбедности. Интервју са њим објавио је лист Известија 24. Августа под насловом “Признање Крима и Донбаса од стране Србије је могуће”

2023-08-27 12:09:19

 ВОСТОК вести у Вагнер Центру
ВОСТОК вести у Вагнер Центру

Уредник Восток вести недавно је посетио Вагнер Центар у Санкт Петербургу

2023-05-14 23:45:49

Лавров: Што више оружја дугог домета буде испоручено кијевском режиму, то ће даље требати да се помера далеко од наших територија
Лавров: Што више оружја дугог домета буде испоручено кијевском режиму, то ће даље требати да се помера далеко од наших територија

Министар спољних послова Сергеј Лавров дао интервју за ТВ канал Русија 24 и РИА Новости.  О датуму...

2023-02-02 11:17:58

Гускова: Србофобија, која је веома слична садашњој русофобији, почела почетком деведесетих
Гускова: Србофобија, која је веома слична садашњој русофобији, почела почетком деведесетих

По мишљењу доктора историјских наука Јелене Гускове, садашњи положај Србије условљен је дугогодишњом политиком једностраних уступака...

2023-01-26 09:43:20

Гујон: Ретко који народ у Европи би издржао оно што издржавају Срби са КиМ
Гујон: Ретко који народ у Европи би издржао оно што издржавају Срби са КиМ

Традиционални божићни конвој хуманитарне организације \"Солидарност за Косово” стигао је у српске енклаве. Арно Гујон, директор Управе за сарадњу са дијаспором и Србима у региону и оснивач организације “Солидарност за Косово“ каже за РТС да није био сигуран да ли ће ове године успети, али да је 50. конвој ушао на КиМ. \"Срби на КиМ се итекако боре и ретко који народ у Европи би издржао све што они издржавају већ 23 године и зато смо уз њих. Они су за нас пример храбрости и достојанства\", напомиње Гујон.

2022-12-31 07:07:38

Миломир Степић: НАТО и ЕУ су геополитички анахронизам
Миломир Степић: НАТО и ЕУ су геополитички анахронизам

Проф. др Миломир Степић, наш водећи стручњак за геополитику, у интервјуу за портал srbratstvo.ru, објашњава очекиване и...

2022-12-26 10:34:11

Живадин Јовановић: Србија мора да припреми терен и иницира дијалог под окриљем СБ УН који нико не може да одузме из надлежности СБ УН
Живадин Јовановић: Србија мора да припреми терен и иницира дијалог под окриљем СБ УН који нико не може да одузме из надлежности СБ УН

Некадашњи савезни министар спољних послова у интервјуу за  портал srbratstvo.ru даје прецизну и јасну слику стања у преговорима...

2022-12-14 07:33:54

Олга Тимофејева: Ми смо веома захвални Србији и људима у Србији, ви сте били и остајете братски народ
Олга Тимофејева: Ми смо веома захвални Србији и људима у Србији, ви сте били и остајете братски народ

Олга Тимофејева, депутат и председник Комитета Државне Думе за развој грађанског друштва, питања друштвених и религиозних...

2022-12-08 10:31:18

Оливер Стоун: Америка крши сва правила када жели
Оливер Стоун: Америка крши сва правила када жели

Вашингтон је крив за распиривање сукоба у Донбасу, рекао је редитељ Оливер Стоун у интервјуу за...

2022-12-07 06:58:39

РТ: „Сви прави скинхедси отишли су у Украјину“ - амерички неонациста описује злочине својих украјинских „колега“
РТ: „Сви прави скинхедси отишли су у Украјину“ - амерички неонациста описује злочине својих украјинских „колега“

Кент „Бонфејс“ Меклелан каже да су Американци дезинформисани о сукобу у Украјини и да их наводе да верују да је „Русија одлучила да бомбардује јебена места без разлога“

2022-11-21 09:20:10

Боцан-Харченко: Наставићемо присну координацију са Београдом у заштити законитих права Србије у односу на покрајину Косово и Метохију
Боцан-Харченко: Наставићемо присну координацију са Београдом у заштити законитих права Србије у односу на покрајину Косово и Метохију

Амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко изјавио је да наводи западних аналитичара да ће Москва трговати...

2022-10-30 08:27:19

Амерички амбасадор: Што се пре Србија удаљи од Русије боље за народ у Србији
Амерички амбасадор: Што се пре Србија удаљи од Русије боље за народ у Србији

„Добро место за српску безбедност било би у НАТО-у“

2022-10-16 12:27:29

РТ: Само наивни и кратковиди политичари који слабо познају историју могу да говоре о победи над Русијом на бојном пољу - Антонов
РТ: Само наивни и кратковиди политичари који слабо познају историју могу да говоре о победи над Русијом на бојном пољу - Антонов

„Руска мисија је да постави темеље мултиполарног светског поретка и пошаље амерички светски поредак заснован на правилима на сметlиште историје“

2022-09-15 09:59:33

РТ: Запад нема интереса да оконча сукоб у Украјини, бориће се до последњег Украјинца - Роџер Вотерс
РТ: Запад нема интереса да оконча сукоб у Украјини, бориће се до последњег Украјинца - Роџер Вотерс

Један од оснивача Пинк Флојда говорио је за РТ зашто се сукоб у Украјини наставља и шта стоји иза америчке спољне политике

2022-08-13 17:12:06

РТ: Белорусија ће признати независност Доњецке и Луганске Народне Републике ако буде потребно - Лукашенко
РТ: Белорусија ће признати независност Доњецке и Луганске Народне Републике ако буде потребно - Лукашенко

Белорусија ће званично признати независност република Донбаса Доњецка и Луганска ако то буде потребно, али недостатак...

2022-07-22 09:57:04

РТ: „Примио бих метак за Путина“, каже Берни Еклстон
РТ: „Примио бих метак за Путина“, каже Берни Еклстон

Берни Еклстон је стао у одбрану руског председника

2022-06-30 11:43:21

РТ: Нико не треба да нам држи лекције о нашим односима са Русијом - амбасадор Мађарске у Берлину
РТ: Нико не треба да нам држи лекције о нашим односима са Русијом - амбасадор Мађарске у Берлину

„Конфронтација са Москвом нешто што треба избегавати свим могућим средствима“

2022-06-29 10:31:23

РТ: Акције Русије у Украјини нису случајне, њима су претходили кораци НАТО-а и Запада, наводи портарол Ердогана
РТ: Акције Русије у Украјини нису случајне, њима су претходили кораци НАТО-а и Запада, наводи портарол Ердогана

Турска не следи вођство Запада у санкционисању Русије јер је вођена прагматичним економским приступом и „политиком...

2022-06-27 07:52:29

РТ: Морате озбиљно да схватите Путина - Меркелова
РТ: Морате озбиљно да схватите Путина - Меркелова

Бивши немачки канцелар је саопштила да је њен одлазак са функције можда помогао да се подстакне тренутни сукоб

2022-06-18 09:48:27

rt intervju
baner rakija desno intervju
baner apartman desno / intervju
baner obzor desno - intervju

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: