Командно-извиђачко возило (КИВ) је још једно сложено борбено средство настало као резултат домаћег знања и потенцијала, ангажовањем Војнотехничког института као носиоца развоја и великог броја коопераната. Након успешне реализације и испитивања прототипова у Техничком опитном центру и усвајања КИВ у наоружање и војну опрему, током 2019. године започета је израда нулте серије. Носилац израде нулте серије је ФАП Прибој у сарадњи са више коопераната, саопштило је Министарство одбране Србије.
Усавршавањем борбених оклопних возила БОВ-3 добијене су четири варијанте командно-извиђачких возила (КИВ) - командно возило команданта пешадијског батаљона, командно-извиђачко возило команданта артиљеријског дивизиона, командно-извиђачко возило командира артиљеријске батерије и извиђачко возило командира извиђачког одељења.
Очекивани ефекти који се постижу реализацијом овог пројекта су: скраћење времена за прикупљање и пренос података, доношење и преношење одлука и извештаја и обезбеђење услова за ефикасно планирање и вођење операција; аутоматизација процеса управљања артиљеријском ватром, обезбеђење потребних капацитета, брзине и квалитета прикупљања, обраде, преноса и заштите информација; смањење и отклањање последица дејстава непријатеља, посебно његових средстава за електронска дејства.
Заједнички чинилац за све четири варијанте КИВ је основа возила БОВ М16, настала модернизацијом основе возила БОВ-3. Посаду чини шест лица, чији састав зависи од варијанте КИВ. Основа возила БОВ М16 одликује се високим степеном балистичке заштите, добијеном уградњом нове генерације модуларног оклопа.
На возилима су, такође, постављени и нови ходни делови повећане носивости са ојачаним вешањем. Платформа је опремљена подсистемом наоружања и то са даљински управљаном борбеном станицом ДУБС 7,62/40 мм, коју чине митраљез ПТК 7.62 мм и аутоматски бацач граната 40 мм.
За потребе командовања КИВ је опремљен одговарајућом савременом телекомуникационом и информатичком опремом, као основом за формирање командно-информационих система.
Возило је, такође, опремљено дизел агрегатом снаге 5 кW за потребе напајања опреме и система унутар возила. Ово независно напајање са електричном енергијом се користи када главни мотор не ради. С обзиром на то да је посада у КИВ изложена дуготрајном раду, усавршавањем платформе обезбеђен је и систем за климатизацију и грејање, који омогућава посади несметан рад у условим високих и ниских температура.
Систем за побољшање визуелизације возача чине две телевизијске камере, термовизијска камера и систем за приказ слике. Телевизијске камере пројектују слику у окуларима и својом поставком омогућују 3Д представу, односно возач добија представу о дубини сцене.
Командно возило команданта пешадијског батаљона обезбеђује команданту праћење тока дејстава потчињених јединица и командовање. Увезано је у командно-информациони систем и омогућава размену података на свим нивоима.
Командно-извиђачко возило команданта артиљеријског дивизиона и командира артиљеријске батерије, у садејству са Универзалном покретном артиљеријском рачунарском станицом, аутоматизује процес управљања артиљеријском ватром. Комплетан софтвер за управљање артиљеријском ватром израђен је у Војнотехничком институту.
Извиђачко возило командира извиђачког одељења опремљено је Мултисензорском извиђачком платформом МИП-3. Омогућава командиру извиђачког одељења осматрање и извиђање уз помоћ више различитих и комплементарних сензора, који истовремено осматрају зону од интереса, дању и ноћу и у отежаним временским условима, ради прикупљања обавештајних података, откривања, геолоцирања и праћења циљева од интереса.
Руске снаге други дан за редом изводе масовне ударе по индустријским објектима ОСУ у Запорожју и Харкову, као и у привремено окупираној Славјанско-Краматорској агломерацији.