Срушили смо монопол западних медија

Објављено: 25.04.2019.год.

Интервју Алексеја Николова, генералног директора и извршног уредника РТ-а за Политику

 

На предавање је стигао са качкетом и у мајици на којима је писало „Страни агент”. Алузија је била јасна – његова медијска кућа РТ, која емитује програм широм света на неколико језика, а финансирана је од стране Кремља, морала је да се у Америци региструје као агент стране владе.

„Ако имаш алтернативни поглед на свет, одмах си страни агент. За мене је овај натпис медаља. Поносан сам на њега”, речи су којима је Алексеј Николов, генерални директор и извршни уредник РТ, започео прекјучерашње предавање студентима Факултета политичких наука (ФПН) у Београду.


"Ексклузиву Асанжовог хапшења добили смо тако што смо били бољи од западних медија, а не на основу дојаве од `Викиликса`"

 
Николов је дошао на ФПН у организацији Центра за руске студије овог факултета. Како је објаснио проф. др Синиша Атлагић, професор ФПН-а и руководилац Центра за руске студије, у центру су сматрали да је важно да студенти чују директора РТ, јер се данас готово све што долази из Русије оцењује као негативно. За бројне западне медије, телевизије и сајтови РТ нису ништа друго до пропагандно средство Кремља. Николов одговара да је РТ мета само зато што је понудио другачију верзију истине од онога што нуде западни мејнстрим медији.

Први текст је објавио са 13 година. За време СССР-а, првенствено се бавио спортским новинарством, да би деведесетих почео да прати политику, прво за Радио Ехо Москве, а онда и за телевизију. Један је од оснивача РТ 2005. Видео-сервис ове куће, Раптли, имао је ексклузиван снимак недавног хапшења Џулијана Асанжа у Лондону. Како Николов објашњава у интервјуу за „Политику”, то што је руска телевизија једина имала снимке, срамота је за британске медије.

– Западни медији су били лењи да дежурају испред еквадорске амбасаде. Онда су се три локалне телевизије договориле да смењују екипе, па су и од тога одустали. Ми смо били тамо данима, 24 часа дневно. Из Си-Ен-Ена су звали нашу главну уредницу Маргариту Симоњан да је питају како је дошла до снимака, а одговор је био једноставан: „Бољи смо од вас!”

Како одговарате на тврдње да сте имали дојаву од „Викиликса” када да будете испред амбасаде?

- Чак и да имамо специјални однос с Асанжом, како је он могао да зна кад ће га избацити? Еквадорски председник једини је знао кад ће избацити Асанжа, а Асанж и РТ су последњи којима би Ленин Морено дојавио кад ће се то десити. Западни медији нас оптужују за прљаве трикове, али ја мислим да они нису били тамо зато што су се ослонили на непоуздане информације британске владе.

У САД критика на ваш рачун иде у две крајности – тврди се да је ваша пропаганда Америци изабрала председника, а истовремено и да су вам рејтинзи минорни и да РТ нико не гледа. Колика је ваша гледаност у САД?

- Ми немамо пара да платимо Нилсен да стално прати нашу гледаност, већ само периодично наручујемо истраживања. Немам податак о нашој гледаности, али могу да вам кажем да се они не плаше бројева, већ чињенице да људи сад имају и другачији извор. Досад је важило да нико не сме да доводи у питање оно што западни медији јављају, али ми смо срушили монопол.

Зашто сте име Раша тудеј (Русија данас) променили у РТ? Да ли сте намерно избацили Русију из назива да бисте пред светском публиком деловали кредибилније?

- РТ је лакше, комерцијалније, омогућава нам да се зовемо исто на свим језицима на којима се емитујемо, на енглеском, шпанском, арапском... Почели смо са идејом да говоримо о Русији, али говоримо и о многим другим темама које мејнстрим медији игноришу, а које немају везе са Русијом.

РТ у себи види руски Си-Ен-Ен или руски Би-Би-Си, али за разлику од њих, никад не критикује своју владу. Како онда можете бити као Си-Ен-Ен?

- Ми критикујемо аспекте живота у Русији, не нужно владу. Кад се каже влада, стално се мисли на Владимира Путина, али ми говоримо о проблемима у Русији. У програму на руском језику имамо емисију „Нисте сами”, где помажемо људима да се изборе са локалном бирократијом. Кад је реч о Си-Ен-Ену, он се понаша као изборни штаб Хилари Клинтон. Нисам љубитељ Доналда Трампа, али то како Си-Ен-Ен извештава о њему није објективност. Си-Ен-Ен износи лажну тврдњу да је он место где ћете добити све вести, и то објективно. Ја сматрам да вас вара онај ко вам каже да све можете сазнати из једног извора. Ми никад не кажемо да све можете наћи на РТ. Ако би људи имали само РТ, то би био проблем, али то није случај. Ми не тврдимо да смо сто посто објективни, али је разлика у томе што се не претварамо да је тако. Даћу вам пример западне „објективности”. Пошто је Маргарита Симоњан интервјуисала двојицу наводних тровача Сергеја Скрипаља, позвао ју је Би-Би-Си и питао да ли им је поверовала. Одговорила је да верује само својим очима, а Би-Би-Си је пренео да ни главна уредница РТ не верује онима који тврде да нису отровали Скрипаља. Ето зашто је РТ потребан. Би-Би-Си очигледно није толико објективан и непристрастан.

На вашем сајту на енглеском језику готово је све о САД и ЕУ, а скоро ништа о Русији. Зашто не можемо да видимо шта се дешава у вашој земљи?

- На нашој телевизији на руском има више Русије, на арапском више вести са Блиског истока, на шпанском из Латинске Америке, а на енглеском више о Британији и САД. Покривамо оно што сматрамо да наша циљна група жели да чује. Ако вас занима, нудимо вам доста линкова који вас воде на информације о Русији. Можете отићи и на наш сајт „Раша бијонд хедлајнс” и пронаћи ћете доста података о руској историји, култури, уметности, кухињи. Људи који кажу да на РТ нема ништа о Русији не желе да трагају за информација о Русији.

Али, за критиком на рачун САД не мора се трагати, она је прво што видите кад отворите РТ...

- Људи више желе да читају о САД него о Русији. Само пратимо закон професије.

Дакле, Американце не занима да од руске телевизије чују о проблемима у Русији, а занима их да их руска телевизија обавести о проблемима у њиховој земљи?

- Да, зато што ми постављамо питања која нико други не поставља, нудимо приче које гледаоци не добијају од америчких мејнстрим медија. Зато нас наши гледаоци воле, а за друге смо страни агенти.

РТ има мисију да шири руски поглед на свет. Да ли је ваша улога контрапродуктивнa с обзиром на то да антируска хистерија одавно није била већа?

- Хистерија јесте велика, али не видим како је то повезано са РТ. Можда нисмо довољно добро радили? Увек може боље и могуће је да нисмо довољно ефикасни, али наш буџет од 220 милиона евра далеко је мањи од буџета западних јавних сервиса или приватних телевизија. Ипак, мислим да нисмо тако лоше радили с обзиром на буку коју смо подигли на Западу. 

О РТ на српском језику

Нећемо покретати РТ Балканс на српском језику из два разлога. Први је финансијски. Телевизија много кошта. Исто питање нам постављају и у Италији, Бразилу, Индији, Кини, али то је питање буџета. Међутим, чак и да имамо пара, опет не бисмо уложили у телевизију јер верујемо да је будућност вести на интернету. Усредсређујемо се на то да будемо присутни на „Твитеру”, „Воцапу”...

Јелена СтевановићПолитика

Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Руска професорка српског језика: „Мала Србија за велико словенско срце крије још многа открића“

2020-03-15 07:15:52

Професорка српског језика Јулија Сопиљњак из Москве читаво лето је провела на Балкану у географским експедицијама. У интервјуу за Russia beyond објаснила је како је Србија постала њена...

„Београдски синдикат“: Две песме за које смо добили Орден су испале много већи проблем за хибридне НАТО ратнике

2020-03-01 12:19:47

"Хибридно ратовање на интернету није никакав мит или теорија завере, већ сушта реалност"

Митрополит кијевски Онуфрије: У Црној Гори и Украјини политичари се мијешају у црквене послове, хоће да управљају црквом и хоће да искористе Цркву у своје интересе

2020-02-29 07:10:30

Интервју Његовог Блаженства Митрополита кијевског и све Украјине г. Онуфрија Радију “Светигора” и порталу Митрополије црногорско-приморске

Феђа Димовић: Црногорске власти су јако нервозне

2020-02-26 07:16:56

  Српску групу „Београдски синдикат“ која је запалила YouTube химном у подршку народа Црне Горе јуче нису пустили у земљу на недељну литију. О томе шта се...

САД: Москва одговорна за дезинформације и провокације које се шире о Закону о вјероисповјести

2020-02-21 20:01:49

"Дезинформације које се шире о Закону о слободи вјероисповјести су намјерна провокација, за коју је прије свега одговорна Москва", рекао је у интервјуу за "Глас Америке"...

РТ: Израелско-палестинско питање је сјајан пример како неки људи имају права, а неки не - Роџер Вотерс

2020-02-14 06:39:15

Један од оснивача "Пинк Флојда", Роџер Вотерс, суочен с кампањом за забрану његовог учешћа на фестивалу "South by Southwest" након што је произраелска група успела да...

Кнежевић: Хапшења и репресија треба да уплаше народ, али на улице излази све већи број грађана

2020-02-04 08:30:50

Милан Кнежевић, лидер опозиционе коалиције „Демократски фронт“ који се преко десет година противи режиму црногорског лидера Мила Ђукановића, у интервјуу за „Балканист“ говорио је о ситуацији...

„Ми смо царство зла, царства падају и помолимо се да ово царство падне“ - Оливер Стоун за РТ

2020-02-03 15:07:44

Америчка филмска индустрија је променила свој изглед након прекретнице 2001. године, рекао је режисер Оливер Стоун за РТ, те да продуценти користе финансијска ограничења за цензуру...

РТ: „Људи желе да знају истину“: Ветеран Црвене армије о ослобађању Аушвица и прекрајању историје

2020-01-27 10:12:16

Совјетски ветеран Иван Мартинушкин присетио се 60. годишњице ослобођења Аушвица. Било је то „масовно славље“ са препознавањем улоге Црвене армије, али се, међутим, петнаест година после, нешто...

РТ: „Желим да отворим нове фронтове са Русијом и Кином, док су САД живеле од ресурса наше земље“ - председник Филипина Дутерте

2020-01-24 13:41:40

У разговору за РТ, ватрени председник Филипина, Родриго Дутерте оштро је критиковао САД, које виде Филипине као "вазалну државу", откривајући да полаже наде да ће...

rt intervju

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: