Природни гас – погонско гориво будућности

Објављено: 02.09.2019.год.
Округи сто „Kоришћење природног гаса као погонског горива“, фото: © НИС


У организацији компаније НИС данас је у Београду одржан округли сто под називом „Коришћење природног гаса као погонског горива“. Ова дискусија одржана је у оквиру манифестације „Плави коридор 2019“ коју организују компаније ГАЗПРОМ и UNIPER у циљу промоције значаја коришћења природног гаса. На овај начин НИС и Србија постали су део овог значајног међународног пројекта и угостили караван возила на природни гас који ће током трајања манифестације прећи више од 5.000 километара и обићи низ европских градова, међу којима је и главни град Србије.

На округлом столу у Пословном центру НИС-а учествовали су представници гасне и аутомобилске индустрије, представници стручне јавности и медија који су дискутовали о економским и еколошким бенефитима коришћења природног гаса као погонског горива, као и о новинама у индустрији возила која користе овај енергент као гориво. Захваљујући повећању броја возила са погоном на природни гас и КПГ и ЛНГ пунионицама чији број константно расте, природни гас је постао одрживо и еколошки прихватљиво алтернативно гориво доступно потрошачима. Његова употреба доприноси даљој декарбонизацији саобраћаја и нуди значајан потенцијал за смањење емисија у будућности.

Поред представника НИС-а, на округлом столу учествовали су и представници компанија ГАЗПРОМ, UNIPER и IVECO. Модератор скупа био је Горан Лалић, директор Департмана за трговину и управљање портфолијом природног гаса у НИС-у.
.
Павел Кандалинцев, директор Дирекције за малопродају у компанији НИС, указао је на  еколошке предности и финансијске  бенефите употребе компримованог природног гаса као погонског горива и навео  да даља перспектива развоја КПГ малопродајне мреже НИС-а зависи од трендова развоја домаћег тржишта овог енергента:

„Компримовани природни гас је још једно алтернативно гориво које смо уврстили  у понуду у оквиру наше малопродајне мреже, поред традиционалних врста деривата. Тренутно у Србији има око 1.000 возила на компримовани природни гас и око 20 станица за пуњење, од чега су три у власништву НИС-а . Реч је о NIS Petrol бензинским станицама  „Нови Сaд 10“ и „Чачак  1“, као и о ГАЗПРОМ бензинској станици „Жарково 2“ у Београду. Планирамо даље ширење малопродајне мреже НИС-а на којима ће бити доступан компримовани природни гас. У наредном периоду ова врста енергента биће део понуде на ГАЗПРОМ бензинској станици „Блок 45“ у Београду, док разматрамо могућност отварања КПГ пунионице на нашој бензинској станици у Нишу. Даљи развој НИС-а у овом сегменту зависиће од перспективе развоја тржишта у целини“, истакао је Кандалинцев.



Детлеф Веслинг, директор за техничку сарадњу компаније UNIPER, изразио је наду да ће пројекат „Плави коридор“ допринети развоју тржишта природног гаса на Балкану укључујући Србију и говорио о еколошким предностима употребе природног гаса као моторног горива.

„Сви сада говоре о климатским променама. Оно што морамо да кажемо је да ЛНГ не доприноси толико редукцији CO2, око 10 процената. Али, ако разговарамо о другим предностима, које су такође важне током дискусија у ЕУ, онда можемо да кажемо да ЛНГ значи смањење емисије честица за 95 одсто, ако поредимо са дизелом. У Немачкој дизел камионима већ није дозвољен улазак у поједине области. Такође, када је реч о буци – смањење је 70 одсто када је реч о ЛНГ-у. То су заиста предности које морамо имати у виду када је реч о еколошкој сфери и разлог зашто политика подржава развој ових горива у ЕУ“, рекао је Веслинг.

Андре Шуман, директор за питања техничке сарадње компаније UNIPER, представио је идеју и историју манифестације „Плави коридор“, наводећи да је кључни циљ пројекта презентација бенефита употребе природног гаса као погонског горива, као и перспектива развоја ове врсте енергента на глобалном тржишту:

„Поред тога што желимо да укажемо на предности употребе природног гаса као погонског горива, циљ каравана возила је и да се покаже да постоји одговарајућа малопродајна  и транспортна инфраструктура за развој ове врсте енергента. Поред каравана возила, организујемо и округле столове што се показало као добра пракса јер имамо могућност да разменимо мишљења када је реч о трнутном стању, као и о перспективама развоја тржишта природног гаса“. 

Марко Ходалић, менаџер продаје возила на природни гас за регион централне и источне Европе у компанији IVECO је  овом приликом говорио о предностима коришћења возила на ЛНГ наглашавајући њихову економичност. 

„Оно што је интересантно је да на нашем тржишту имамо велику разлику у цени између дизела и компримованог природног гаса и то је  оно што нашим купцима даје економску рачуницу да направе  плус у односу на дизел. Тако на пример, ако финансирате возило на ЛНГ  и плаћате месечну рату, биће вам  већа рата за гасно возило, јер је скупље у набавци, али ћете истовремено направити  много већу уштеду на гориву, тако да ћете  већ првог месеца бити у плусу“, истакао је Ходалић, додајући да коришћење возила на ЛНГ има низак интензитет угљеника, као и да се може складиштити и дистрибуирати са минималним губицима.

Компанија НИС по други пут је део великог међународног пројекта „Плави коридор“, јер је и 2014. године била организатор округлог стола одржаног у част ове манифестације. Као лидер на тржишту нафтних деривата у Србији, НИС је прва велика мрежа бензинских станица на домаћем тржишту која је у оквиру своје малопродајне мреже уврстила у понуду компримовани природни гас (КПГ), а овај енергент који се сматра горивом будућности доступан је и кроз систем велепродаје компаније. 

У оквиру међународне манифестације „Плави коридор“ испред Пословног центра НИС-а у Београду, организована је и изложба возила која користе гас као погонско гориво.

«Плави коридор»  је међународна манифестација којa се традиционално организује од 2008. године. До сада је у караванима који су прошли више од 55.000 километара и обишли око 130 градова учествовало преко 200 возила. Сваке године манифестација има посебан фокус. Овогодишњи караван возила симболично ће повезати трасе два нова гасовода у изградњи – Северног тока 2 и Турског тока. Караван је подељен на европски и руски део, да би финале било одржано у Санкт Петербургу, током трајања Међународног гасног форума. Током такозваног европског дела манифестације возила која учествују у каравану прећи ће око 5.000 километара и обићи више од 10 градова – од Истанбула до Грајфсвалда. 

У Русији ће караван стартовати од компресорксе станице «Рускаја» где почиње гасовод «Турски ток», да би се оба дела каравана састала на свечаном финалу манифестације 2. октобра у Санкт Петербругру, где ће у оквиру Међународног гасног форума бити одржана посебна сесија са фокусом на примени гаса у превозним средствима. 

 

Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Косачов: Око пројекта „Северни ток 2“ између Русије и Немачке нема никаквих несугласица

2021-03-06 10:19:39

Упркос приметном погоршању односа између Русије и Немачке у последње време, око пројекта „Северни ток 2“ нема никаквих несугласица, изјавио је шеф Комитета за међународне послове...

РТ: Руски пољопривредни извоз расте како расте трговина са Кином

2021-03-06 07:31:24

Руски пољопривредни сектор забележио је ове године импресиван раст продаје у иностранству, према најновијим подацима које је објавио центар "АгроЕкспорт" при Министарству пољопривреде. Прошле године извоз пољопривредних...

Немачки „Унипер“ више неће инвестирати у пројекат „Северни ток 2“

2021-03-05 08:57:49

Немачки "Унипер" више неће инвестирати у пројекат "Северни ток 2", рекао је његов шеф Андреас Ширенбек на интернет конференцији. Компанија је постала четврта од пет европских партнера...

Власти Немаче одбацују санкције против „Северног тока 2“ као мешање у европски суверенитет

2021-03-02 09:14:19

Немачка влада намерава да са новом америчком администрацијом разговара о питању укидања санкција против "Северног тока 2", наводи се у писаном одговору на послаников захтев. Документ...

Матвијенкова: Централна банка и Влада спроводе политику дедоларизације по налогу председника Путина

2021-03-02 08:10:54

Амерички долар ће остати у оптицају у Русији, рекла је председник Савета Федерације Валентина Матвијенко у интервјуу за РИА Новости. „Долар, наравно, неће нестати нигде, али свакако...

РТ: Русија утростручила испоруке гаса Кини гасоводом „Снага Сибира“

2021-03-01 17:17:15

Руски енергетски гигант "Гаспром" је саопштио да је у фебруару пумпао више гаса у Кину гасоводом "Снага Сибира" него што је првобитно планирао, утростручивши залихе у...

Борељ: „Северни ток 2“ не доприноси ни диверзификацији снабдевања енергијом, нити енергетској независности ЕУ

2021-02-27 10:10:37

Пројекат гасовода „Северни ток 2“ има политичку компоненту, он не промовише енергетску безбедност Европе, али Европска комисија не може да забрани приватним компанијама да улажу у...

Резултати НИС групе у 2020. години под утицајем пандемије

2021-02-26 11:55:33

НИС очувао стабилност на тржишту и инвестирао више од 25 милијарди динара

Алексеј Милер поново изабран за директора „Гаспрома“

2021-02-25 08:19:49

Управни одбор компаније „Гаспром“ поново је изабрао Алексеја Милера за председника управе компаније, наводи се у саопштењу компаније. „Управни одбор је размотрио питање избора председника управе јавног...

Рјабков: Морамо да смањимо удео долара у свим операцијама

2021-02-25 07:24:10

Русија мора да смањи зависност од америчког финансијског система и долара, рекао је заменик министра спољних послова Сергеј Рјабков. Према његовом мишљењу, односи две земље су...

rt ekonomija
baner rakija desno ekonimija
baner apartman desno / ekonimija
baner obzor desno - ekonomija
историја Русије - економија

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости:
Фото дана Лепота и сила

Лепота и сила