Да ли је дошао крај легендарним совјетским авионима Антонов?

Објављено: 28.07.2017.год.
Ан-225 „Мрија“ и космички брод „Буран“ 2006. године. / Извор: Игор Костин / РИА Новости / Руска реч


Украјинске власти су одлучиле да затворе компанију Антонов, познату по производњи највећег транспортног авиона на свету. Будућност Антонова још увек није јасна, а инжењерима ипак обећана радна места у другим фирмама. „Руска реч“ се присећа највећих достигнућа компаније која је оставила дубок траг у советској историји.


Авион Ан-6 на једној од поларних станица на Антарктику 1967. / Извор: Г. Копосов / РИА НовостиАвион Ан-6 на једној од поларних станица на Антарктику 1967. / Извор: Г. Копосов / РИА Новости
Легендарни совјетски конструкторски биро основан је у Сибиру 1946. године. Од 1952. до данашњег дана његово је седиште у Кијеву.

 

Олег Антонов, 1974. / Извор: Василиј Малишев / РИА НовостиОлег Антонов, 1974. / Извор: Василиј Малишев / РИА Новости
Совјетски конструктор авиона Олег Антонов био је први главни конструктор бироа, који је након његове смрти 1984. назван по њему.

 

Ан-24. / Извор: Сергеј Преображенски / ТАССАн-24. / Извор: Сергеј Преображенски / ТАСС
Антонов Ан-24 је легендарни турбоелисни двомоторни путнички авион који је почео да се користи 1962. године. Користи се и данас, а лети у Русији и бившим совјетским републикама на релацијама до 1000 км. Укупно је изграђено преко 1.300 авиона Ан-24.

 

Падобрански скокови са Ан-12 1967. / Извор: А. Поликашин / РИА НовостиПадобрански скокови са Ан-12 1967. / Извор: А. Поликашин / РИА Новости

 


Транспортни авион Антонов Ан-12 је 2017. напунио 60 година. Упркос својим годинама, још увек је у служби. Ан-12 и његов старији колега Lockheed C-130 Hercules су дуго били најчешће коришћени транспортни авиони на свету. Ан-12 је постао први совјетски авион који је олакшавао масовно слетање и падобранаца и војне опреме.

 

Ан-22 „Антеј“ на проби Параде Победе у Москви 2014. / Извор: Александар Вилф / РИА НовостиАн-22 „Антеј“ на проби Параде Победе у Москви 2014. / Извор: Александар Вилф / РИА Новости
Одлика турбопропелерског транспортног/путничког авиона Ан-22 је његова способност полетања и слетања на неравне писте и неприпремљене аеродроме.

 

Ан-225 „Мрија“ и свемирски брод „Буран“ 2006. године. / Извор: Игор Костин / РИА НовостиАн-225 „Мрија“ и космички брод „Буран“ 2006. године. / Извор: Игор Костин / РИА Новости
Изграђен је само један Антонов Ан-225 „Мрија“ („сан“ на украјинском језику), један од највећих транспортних авиона на свету. Поставио је више од 200 светских рекорда, укључујући и превоз највећег терета. У авиону може стати око 50 возила. Ан-225 може да понесе терет и „на леђима“, као што је једном понео космички брод „Буран“!

 

Ан-124 гута Сухој Суперџет 100 2014. године. / Извор: Марина Лисцева / ТАССАн-124 гута Сухој Суперџет 100 2014. године. / Извор: Марина Лисцева / ТАСС
Антонов Ан-124 „Руслан“, највећи серијски ваздушни носач на свету, користи се и у цивилној и у војној авијацији. Један је од најпознатијих и најпопуларнијих транспортних авиона и може транспортовати 880 војника.

 

Ан-74 / Извор: РИА НовостиАн-74 / Извор: РИА Новости
Грађен да поднесе тешке арктичке услове, транспортни Ан-74 слеће као од шале на снег, лед, неравне писте на температурама испод -60 Целзијусових степени. Авион служи за постављање и сервисирање плутајућих поларних станица.

 

Пробни пилот Владимир Ткаченко у Ан-74, 1986. године / Извор: РИА НовостиПробни пилот Владимир Ткаченко у Ан-74, 1986. године / Извор: РИА Новости
Војни транспортни Антонов Ан-32 био је једини совјетски авион пројектован и произведен искључиво за извоз. Може летети у екстремно топлим условима (до 50 °С), а користи се у земљама попут Индије, Ирака, Анголе и Колумбије.

 

Укрцавање оваца у Ан-2 у Узбечкој ССР 1967. године. / Извор: Е. Вилчински / РИА НовостиУкрцавање оваца у Ан-2 у Узбечкој ССР 1967. године. / Извор: Е. Вилчински / РИА Новости
Од распада Совјетског Савеза конструкторски биро Антонов је сарађивао са Русијом, а од 2011. до 2015. био је део заједничких подухвата са руском Уједињеном корпорацијом за производњу авиона.

 

Ан-70 на салону Aviasvit-XXI / Извор: Марина Лисцева / ТАССАн-70 на салону Aviasvit-XXI / Извор: Марина Лисцева / ТАСС
Међутим, напети односи између Украјине и Русије узели су свој данак и производња транспортног авиона Антонов Ан-70 је заустављена, а планови да уђе у Руско војно ваздухопловство пропали.

 

Ан-225, 1989. / Извор: Игор Костин / РИА НовостиАн-225, 1989. / Извор: Игор Костин / РИА Новости

Војна сарадња са Русијом је доживела крах, а компанија Антонов запала у кризу.

 

Презентација новог авиона АН-132Д у Кијеву 2016. године / Извор: Vostock-PhotoПрезентација новог авиона АН-132Д у Кијеву 2016. године / Извор: Vostock-Photo
Као резултат тога многи украјински стручњаци и инжењери су се преселили у Русију, али Антонов и даље тражи нове могућности. Говори се да је у плановима компаније да до краја 2017. године нађе замену деловима који су се производили у Русији.

Борис Јегоров
, Анастасија Карагодина,
Руска реч

Читајте више на Украјина и Новорусија из минута у минут


Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Злотвор сатеран у „мишју рупу“: Како је Црвена армија стезала обруч око Хитлера

2018-07-19 22:34:42

Совјетским војницима је остало још два дана до јуриша на Хитлеров подземни бункер у Берлину, али их је нацистички вођа предухитрио и извршио самоубиство. У филму Клинта...

Кецмановић: Функционер Конгреса САД боље разумије БиХ и од ЦИА и од насљедика Хојта Јиа

2018-07-19 12:12:54

Пише: Ненад Кецмановић, „Политика“ „ЧИНИ ми се паклено тежак задатак да људе у Босни окупимо да раде заједно ако ми не можемо видјети разлике међу њима, а...

Како је Хитлер изгубио Курску битку и последњу наду да може победити у Другом светском рату

2018-07-18 21:50:56

Пре 75 година у бици код Курска нацисти су изгубили стратешку иницијативу. Управо после ове битке Вермахт почиње да се повлачи на источном фронту, а совјетска...

Јунаци Косова и Метохије: Они су спречили копнену инвазију

2018-06-30 19:47:02

Пише Бошко Антић, контрадмирал у пензији Приштински корпус се седамдесет осам дана супротстављао нападима из ваздушног простора, али и са копна, надљудским напорима издржано је немилосрдно бомбардовање...

Како то да су немачки нацисти користили три легендарна руска једрењака?

2018-06-30 09:05:20

Неки руски једрењаци који и данас плове толико су стари да су коришћени и у време нацистичке Немачке, па чак и Вајмарске Републике. „Седов” Један од најстаријих руских...

Операција „Коридор `92“- Битка за пут живота

2018-06-28 11:40:09

  Познато је да у историји српског народа, а нарочито у оној војној има много славних тренутака и победа које су наш народ учиниле великим, иако је...

Дванаест совјетских жена које су „запржиле чорбу“ нацистима

2018-06-23 07:48:10

Совјетске жене у Другом светском рату често нису биле ништа мање храбре од мушкараца. Јуначки су се бориле против непријатеља као пилоти, тенкисти, снајперисти или партизани....

Само 22 земље у свету нису искусиле британску агресију или колонизацију

2018-06-17 06:43:19

У  „Империји у којој Сунце никада не залази“, почињени су бројни злочини који спадају међу најгоре у историји. Ово се односи и на период када је...

Недозвољена муниција против Срба

2018-06-13 10:03:09

ИЗ РИЗНИЦЕ ЗОРАНА ДОКИЋА

Чепурин: Београд се налази под ултимативним притиском традиционалних србомрзаца

2018-06-12 12:06:02

ТЕКСТ АМБАСАДОРА AЛЕКСАНДРА ЧЕПУРИНА ПОВОДОМ ДАНА ДРЖАВНОСТИ РУСКЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ

rt - kolumne

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: