РТ: Прављење руског надзвучног путничког авиона: Први лет ће обавити модификовани МиГ-29

Објављено: 16.10.2019.год.
„ТсАГИ“-ијев модел надзвучног пословног авиона на МАКС-2019, фото: © RT / Aleksey Zakvasin


Први лет оног што ће на крају постати руски надзвучни пословни авион би се могао догодити за три до четири године, али за демонстрацију ће бити искориштен модификовани борбени авион МиГ-29, помоћу којег ће се тестирати изглед будућег авиона.

Летови суперсоничних путничких авиона били су уобичајени пре неколико деценија, али на крају су и руски Ту-144 и Француски "конкорди" изумрли, делимично због безбедносних проблема, а делом и због тога што су били скупи и прегласни. Неколико компанија сада покушава да се врати надзвучним путничким авионима, укључујући "Спајк аероспејс", "Бум суперсоник" и "Локид Мартин". У Русији се неколико водећих ваздухопловних лабораторија и произвођача удружило раније ове године ради истог циља.


Ту-144, фото: © РИА Новости / Лев Поликашин,

"
Тупољев" Ту-144 био je први суперсонични путнички авион на свету. Први лет је имао 31. децембра 1968, три месеца пре конкурентског "Kонкорда". Звучни зид је први пут пробио 5. јуна 1969. а у редован саобраћај је ушао 1975. године у компанији "Аерофлот" на линији између Москве и Алма Ате. Авион је повучен из путничког саобраћаја 1. јуна 1978. године и кориштен је за теретни саобраћај на релацији Москва-Хабаровск. Укупно је направио 102 лета од којих 55 у путничком саобраћају. Могао је да развије брзину од 2.340 km/h.



Један од чланова руског програма "ТсАГИ" ће подићи свој први демонстратциони авион у ваздух 2022. или 2023. године, рекао је у интервјуу руководилац програма Кирил Сипало.


„Највероватније ће то бити МиГ-29 са својим редовним РД-33 моторима и другом опремом. Наравно, то неће бити стварни суперзвучни путнички млазњак. То ће бити прототип који ће нам помоћи да финализујемо како ће авион изгледати“, додао је Сипало.


"ТсАГИ" је водећи истраживач аеродинамике са седиштем у Москви и већ неколико година ради на изгледу на начин да смањи звучни удар. Звучни зид или звучна баријера је физичка појава која настаје када се изједначе брзине извора звука и звука и када се у једној тачки додирују сви осцилирајући таласи звука и осцилирајући таласи извора звука. У тој тачки је акумулирана максимална осцилаторна енергија. Та моћна енергетска тачка се зове звучни зид или звучна баријера, али дизајнери се надају да ће га свести на разумне нивое усмерујући ударне таласе једни против других.


Некадашњи надзвучни авион "Тупољев" Ту-144, са карактеристичним искривљеним кљуном на авиу-сајму МАКС-2019, фото: Фото: © РИА Новости / Илья Питалев

Најновији модел који предлажу приказан је у августу на авио-сајму МАКС у близини Москве. Летећи демонстратор (модификовани МиГ 29) помоћи ће "ТсАГИ"-ју да унапреди оно што су до сада радили на тестовима са ветром. Тренутно су усмерени на производњу авиона дугачког 38 метара, који може да крстари брзином од 1,8 махова са долетом од 6.000 до 8.000 км, али би се то могло променити пошто траже комбинацију оперативних трошкова и брзине, висине и облика тела да би авион био сасвим одговарајући.



Авион ће имати неколико функција које ће помоћи да се укроти звучни удар. Користиће се необична конфигурација крила која се зове „галебово крило“, са унутрашњим деловима који су окренути према горе, а врхови савијени водоравно и помало до леђа на врховима. Отвори за ваздух, који су главни извор буке у надзвучном авиону, постављени су на врх.

Решавање проблема са буком биће само део онога што је потребно. Путничком авиону ће такође требати потпуно нови мотор, развијен с обзиром на економичност у потрошњи горива. Русија има моторе који могу довести авион до суперсоничних брзина, али сви они долазе из војске и чудовишта су у потрошњи керозина. Сипало верује да би надзвучни путнички авион могао бити комерцијално успешан ако би било дупло брже време путовања, са ценом карте за око 20 процената вишом од данашње пословне класе.

„Надамо се да ће рад на мотору бити паралелан нашем раду на демонстратору“, додао је Сипало.

"Обично је потребно пет до седам година да се направи мотор, тако да ако посао почне сада, то може бити завршено негде 2025. или 2026. године."


Извор: Восток / РТ


Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Прва пловећа нуклеарна електрана на свету „Академик Ломоносов“ званично почела са радом

2020-05-22 18:46:17

Историјски догађај за светску индустрију нуклеарне енергије

Руски научник помаже Русији да победи у „квантној трци“ Гугл и Ај-Би-Ем

2020-05-20 14:54:57

Професор државног Универзитета у Санкт Петербургу, Алексеј Кавокин постао је лауреат међународне Награде за квантне уређаје. Рад физичара из северне престонице je оцењен од стране светских...

Онлајн предавања за студенте стручњака компаније НИС

2020-05-15 16:29:35

Компанија НИС у току маја и јуна одржава 25 онлајн гостујућих предавања својих стручњака за факултете београдског и новосадског универзитета. Ова, иначе традиционална гостујућа предавања НИС-ових...

У Русији поринут први танкер на гасни погон

2020-05-14 21:06:45

  За танкер класе „Афрамакс“ кажу да је зелени, јер наноси минималну штету животној средини. Први овакав танкер на гасни погон поринут је у бродоградилишту „Звезда“, а...

Српски научници направили тест на коронавирус, ради и ако мутира

2020-05-12 08:50:16

Почетком прошле недеље почело је епидемиолошко истраживање колективног имунитета које обухвата 7.000 домаћинстава. Данас се тестира прва од 1.600 породица из Београда и почиње позивање породица у унутрашњости. Марија Гњатовић из Института за примену нуклеарне енергије истиче да тест одлично ради и да дневно може да се тестира и до 1.000 узорака.

Научници са Државног универзитета у Санкт Петербургу утврдили узрок тешког облика коронавируса

2020-04-27 10:04:17

Петербуршки научници ушли у клинч са коронавирусом

Предстојеће лето би могло постати једно од најтоплијих у историји мерења температуре

2020-04-27 01:03:32

Предстојеће лето може постати једно од најтоплијих у историји мерења температуре, саопштио је министар екологије Русије Дмитриј Кобилкин. „Видимо да су ове године неприродно високе температуре. Данас...

КамАЗ на Арктику тестирао камионе без возача

2020-04-25 05:09:39

Камски аутомобилски завод спровео је успешна испитивања аутономних камиона у условима Крајњег Севера. Теретна возила без возача прешла су 2,5 хиљада километара у тешким климатским условима поларног...

РТ: Двапут снажнији: Русија ће изградити нови нуклеарни ледоломац за Северну морску руту

2020-04-24 08:01:16

Најмоћнији нуклеарни ледоломац на свету требало би да се поново изгради у Русији. Ново пловило, које ће бити испоручено крајем 2020-их, вишеструко ће надмашити снагу постојећих...

Руски научници пронашли на Арктику бактерије које се хране нафтом

2020-04-17 08:56:46

Руски научници пронашли су на Арктику бактерије које би могле да постану основни састојак препарата за чишћење земљишта од деривата нафте, наводи се у саопштењу Министарства...

rt nauka

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости:
Фото дана Москва

Москва