РТ: Прављење руског надзвучног путничког авиона: Први лет ће обавити модификовани МиГ-29

Објављено: 16.10.2019.год.
„ТсАГИ“-ијев модел надзвучног пословног авиона на МАКС-2019, фото: © RT / Aleksey Zakvasin


Први лет оног што ће на крају постати руски надзвучни пословни авион би се могао догодити за три до четири године, али за демонстрацију ће бити искориштен модификовани борбени авион МиГ-29, помоћу којег ће се тестирати изглед будућег авиона.

Летови суперсоничних путничких авиона били су уобичајени пре неколико деценија, али на крају су и руски Ту-144 и Француски "конкорди" изумрли, делимично због безбедносних проблема, а делом и због тога што су били скупи и прегласни. Неколико компанија сада покушава да се врати надзвучним путничким авионима, укључујући "Спајк аероспејс", "Бум суперсоник" и "Локид Мартин". У Русији се неколико водећих ваздухопловних лабораторија и произвођача удружило раније ове године ради истог циља.


Ту-144, фото: © РИА Новости / Лев Поликашин,

"
Тупољев" Ту-144 био je први суперсонични путнички авион на свету. Први лет је имао 31. децембра 1968, три месеца пре конкурентског "Kонкорда". Звучни зид је први пут пробио 5. јуна 1969. а у редован саобраћај је ушао 1975. године у компанији "Аерофлот" на линији између Москве и Алма Ате. Авион је повучен из путничког саобраћаја 1. јуна 1978. године и кориштен је за теретни саобраћај на релацији Москва-Хабаровск. Укупно је направио 102 лета од којих 55 у путничком саобраћају. Могао је да развије брзину од 2.340 km/h.



Један од чланова руског програма "ТсАГИ" ће подићи свој први демонстратциони авион у ваздух 2022. или 2023. године, рекао је у интервјуу руководилац програма Кирил Сипало.


„Највероватније ће то бити МиГ-29 са својим редовним РД-33 моторима и другом опремом. Наравно, то неће бити стварни суперзвучни путнички млазњак. То ће бити прототип који ће нам помоћи да финализујемо како ће авион изгледати“, додао је Сипало.


"ТсАГИ" је водећи истраживач аеродинамике са седиштем у Москви и већ неколико година ради на изгледу на начин да смањи звучни удар. Звучни зид или звучна баријера је физичка појава која настаје када се изједначе брзине извора звука и звука и када се у једној тачки додирују сви осцилирајући таласи звука и осцилирајући таласи извора звука. У тој тачки је акумулирана максимална осцилаторна енергија. Та моћна енергетска тачка се зове звучни зид или звучна баријера, али дизајнери се надају да ће га свести на разумне нивое усмерујући ударне таласе једни против других.


Некадашњи надзвучни авион "Тупољев" Ту-144, са карактеристичним искривљеним кљуном на авиу-сајму МАКС-2019, фото: Фото: © РИА Новости / Илья Питалев

Најновији модел који предлажу приказан је у августу на авио-сајму МАКС у близини Москве. Летећи демонстратор (модификовани МиГ 29) помоћи ће "ТсАГИ"-ју да унапреди оно што су до сада радили на тестовима са ветром. Тренутно су усмерени на производњу авиона дугачког 38 метара, који може да крстари брзином од 1,8 махова са долетом од 6.000 до 8.000 км, али би се то могло променити пошто траже комбинацију оперативних трошкова и брзине, висине и облика тела да би авион био сасвим одговарајући.



Авион ће имати неколико функција које ће помоћи да се укроти звучни удар. Користиће се необична конфигурација крила која се зове „галебово крило“, са унутрашњим деловима који су окренути према горе, а врхови савијени водоравно и помало до леђа на врховима. Отвори за ваздух, који су главни извор буке у надзвучном авиону, постављени су на врх.

Решавање проблема са буком биће само део онога што је потребно. Путничком авиону ће такође требати потпуно нови мотор, развијен с обзиром на економичност у потрошњи горива. Русија има моторе који могу довести авион до суперсоничних брзина, али сви они долазе из војске и чудовишта су у потрошњи керозина. Сипало верује да би надзвучни путнички авион могао бити комерцијално успешан ако би било дупло брже време путовања, са ценом карте за око 20 процената вишом од данашње пословне класе.

„Надамо се да ће рад на мотору бити паралелан нашем раду на демонстратору“, додао је Сипало.

"Обично је потребно пет до седам година да се направи мотор, тако да ако посао почне сада, то може бити завршено негде 2025. или 2026. године."


Извор: Восток / РТ


Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Др Даница Грујичић: Никада нећемо одустати од инсистирања на томе да се спроведе детаљно и научно испитивање последица НАТО агресије

2020-02-11 07:19:21

Заједничко тело за утврђивање последица НАТО агресије формално-правно оно и даље не постоји

Руски научници на путу стварања наноробота који убија ћелије рака

2020-02-02 08:33:01

Научници са Универзитета ИТМО у Санкт Петербургу предложили су нови концепт за борбу против онколошких оболења. Направили су ноноробота од ДНК фрагмената који не само да...

Руски научници смислили еколошку замену за традиционалну пластику

2020-02-02 08:30:27

Научници са Руског економског универзитета Г.В. Плеханов створили су материјал на бази полиетилена који се може разградити у природној средини, а резултати су објављени у научном...

За држављане Србије објављен конкурс за бесплатне студије у Русији

2020-01-26 06:55:54

Министарство науке и високог образовања Русије и Федерална агенција Россотрудничество објавили су  конкурс за пријем држављана Србије и руских држављана који стално живе у Србији на...

„Автоваз“ пустио у продају обновљени џип Lada 4x4

2020-01-18 08:22:12

Возило има нову командну таблу и климу, удобнија седишта и систем „Эра-ГЛОНАСС“. Фабрика „Автоваз“ је почела са продајом модернизованог теренског возила Lada 4x4 са обновљеним ентеријером, каже се у...

Шампиони знања - Математичка гимназија победник олимпијаде у Казахстану

2020-01-14 11:18:46

XVI Међународна Жаутиковска олимпијада из математике, физике и информатике одржана је у Казахстану (Aлма Ата) од 8. до 14. јануара 2020. године. На такмичењу је учествовало...

Прво место за српске суденте за иновације на такмичењу у Кини

2020-01-13 12:54:57

Тим студената Универзитета у Новом Саду освојио је прво место на Међународном студентском такмичењу у иновацијама у образовању (Design For Future Education – D4FE), које је...

Русија успешно завршила прво тестирање обезбеђења стабилног рада „Рунета“

2019-12-24 09:00:42

Прва тестирања обезбеђења стабилног рада "Рунета", која су завршена у понедељак, показала су да су власти и телеком оператери спремни да ефикасно реагују на претње, рекао...

Почела са радом прва плутајућа нуклеарна електрана на свету „Академик Ломоносов“

2019-12-20 12:55:13

"Историјски догађај не само за руску, већ и за светску нуклеарну енергију"

Млади роботичари освојили награде у Шангају

2019-12-17 14:56:59

На Светском такмичењу у едукативној роботици одржаном протеклог викенда у Шангају два тима из Србије постигла су одличне резултате: екипа СДТ, коју чине ученици Прве крагујевачке...

rt nauka

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: