Возила која се крећу и по копну и по води некада су била део визије будућности СССР-а, тако да су створени многи необични модели. Међутим, неке од ових идеја никада нису заживеле.
1. ГАЗ-46 МАВ
Павел Лисицин/Sputnik
МАВ је скраћеница за „мало плутајуће возило”. Имало је мотор једног од најпознатијих совјетских аутомобила, „Победа”, који се у СССР-у производио непосредно после Другог светског рата.
Ово амфибијско возило је наводно било копија америчког модела Ford GPA. Сличност међу њима је oчигледна. ГАЗ-46 се производио од 1953. до 1958. године, а био је намењен за превоз војника и извршење различитих војних задатака на води. Био је заиста мали и у њега је могло да се смести пет особа.
2. БАВ- 485
Wisnia6522/Wikipedia
СССР-у су била потребна и велика амфибијска возила, па су конструктори направили модел БАВ, „велико плутајуће возило”.
И БАВ је био заснован на америчком прототипу, на амфибијском камиону DUCW-353. СССР је током Другог светског рата добио на стотине оваквих возила у оквиру програма савезничке помоћи.
Совјетска верзија је могла да превози 28 особа или 2,5 тона терета. Производио се до почетка 60-их, али је и наредне две деценије интензивно коришћен у земљама Источног блока и на Блиском истоку.
3. ПТС
Виталиј Анков/Sputnik
Почетком 60-их СССР је почео са реализацијом новог пројекта, овога пута радило се о потпуно оригиналном возилу. Добило је назив ПТС, а било је то амфибијско транспортно возило средње величине. Оно је било претеча свим будућим амфибијским транспортерима, а најновије модификације овог пројекта још увек користи руска војска.
Прво возило је представљено 1965. године. Могло је да носи двоструко више терета од БАВ-а: пет тона. За разлику од свог претходника, имало је гусенице и могло је да се креће у рејонима који су били изложени радијацији или деловању биохемијског оружја.
4. ВАЗ-Э „Река”
Архива НИИЦ АТ
Најпознатији совјетски теренац „Нива” успео је да шармира чак и строге званичнике из Министарства одбране, који су наредили да се направи амфибијска верзија возила. Она је конструисана 1976. године, али је било потребно да прође још једна деценија да фабрика ВАЗ реши питање система за хлађење мотора.
Укупно је произведено 21 возило, али она нису задовољила очекивања совјетске војске. Горбачовљева перестројка је докрајчила пројекат и концепт плутајуће „Ниве” је заборављен.
5. ЛуАЗ-967
Boris1960/Wikipedia
Ово возило је такође конструисано за Ваздушно-десантне снаге како би се евакуисали рањени војници са бојишта и обезбедило снадбевање муницијом. Могло се возити у полулежећем положају.
ЛуАЗ је било довољно лако возило да се могло превозили авионом, али је зато његова носивост била смањена на око 400 килограма. За разлику од амфибијске „Ниве”, ово возило је 60-их и 70-их било у масовној производњи.
6. УАЗ 3907 „Јагуар”
Архива УАЗ
Фабрика аутомобила УАЗ у Уљановску (900 километара источно од Москве) производила је возила која су некада била популарна у СССР-у. Крајем 70-их година почела је пројекат лаког амфибијског возила за војску и граничне патроле. Требало је да има носивост до 600 килограма. Пројекат је завршен почетком 80-их.
До 1989. године УАЗ је произвео 14 „Јагуара”. Модел је могао лако да маневрише у води, достизао је брзину до 100 километара на час, а чак је могао да поднесе ударни талас нуклеарне експлозије. Конструктори су тврдили да ниједна војска на свету не поседује такво возило. Две године је било потребно да га војска тестира и одобри, али тада се Совјетски Савез распао и пројекат је, као и многи у то доба, завршио у корпи за отпатке.
Алексеј Тимофејчев, Russia beyond
Камаз је један од најмоћнијих камиона на свету. Поред тога што превози терет он је и незаменљиви помоћник војске и полиције, и вишекратни шампион маратонског релија...
Tоком припремних радова пронађени су бројни артефакти из далеке прошлости. Ово је дописнику агенције ТАСС речено из службе за односе са јавношћу главног извођача радова на овом цевоводу, компаније...
Српски васкуларни хирург Лазар Давидовић изабран је за иностраног члана Руске академије наука, саопштено је на званичној интернет адреси те институције, преноси Танјуг. Давидовића, који је директор...
Руска компанија "Ростех" која је у саставу концерна "Калашњиков" представила је на сајму "Пројекторија" најновији електрични мотоцикл "Калашњиков", рекао је новинарима Олег Јевтушенко, извршни директор државне корпорације...
Председник Владимир Путин је рекао да је свет на ивици капиталних промена повезаних са високом технологијом, те да је важно да млади људи могу одлучити где...
Највећи руски произвођач аутомобила АвтоВАЗ започео је производњу чувеног теренца Лада 4Х4 са обновљеним ентеријером. Како преносе руски медији, компанија је 18. новембра почела предсеријску производњу, избацујући...
Русија планира да у авионима и возовима уведе брзи интернет, саопштила је прес-служба Националне технолошке иницијативе. Аутори пројекта намеравају да бежични систем буде компатибилан са актуелним стандардима...
Изградња торња и насеља "Никола Тесла" на планини Ртањ у фази је пројектовања, а почетак градње се очекује на пролеће. Пројекат ће реализовати руски Институт за физику...