Транссибирска железница: Џиновска артерија Русије

Објављено: 18.02.2018.год.
фото: Legion Media / Russia beyond

 


1891. године у Владивостоку је почела изградња Транссибирске железнице, најдуже пруге на свету. Ова магистрала повезује 2 дела света, 12 области и 87 градова, и дуга је 9288,2 km.

Путовање кроз историју

Транссибирска магистрала је једна од најстаријих железничких пруга Русије. Изградња њене главне деонице дужине 7,5 хиљада km између Чељабинска и Владивостока трајала је од 1891. до 1916. Te године, после завршетка изградње моста преко реке Амур поред 
града Хабаровска, отворен је директни путнички саобраћај између Москве и Владивостока. Пре тога су за тај правац коришћене деонице Кинеско-Источне пруге, а путовање у једном правцу трајало је 16 дана.

Изградња овако дугачке пруге за Руску Империју је била заиста важан догађај. О томе сведочи и чињеница да је на молебану поводом почетка изградње пруге присуствовао лично престолонаследник Николај Александрович, по налогу Александра III.

За изградњу Транссибирске железнице била су потребна огромна средства. Према прелиминарним прорачунима Одбора за изградњу Сибирске железничке пруге, она је коштала 350 милиона рубаља у злату.

У завршетак овог грандиозног пројекта поред материјалних средстава уложени су и невероватни људски напори. Изградња Транссибирске магистрале реализована је у суровим природним и климатским условима. Готово на свим деоницама траса је грађена по ненасељеним беспућима непроходне тајге.

Транссибирска магистрала прелази преко многих река и језера, укључујући Волгу, Иртиш, Об, Јенисеј и Амур. Сваки пут су радници морали да подижу чврсте железничке мостове. Нарочито је тешка била деоница око језера Бајкал, где су морале да се минирају литице, пробијају тунели и граде пратећи објекти у кланцима планинских река које се уливају у Бајкал. 

Сви радови су обављани ручно, уз примену примитивних оруђа: секире, тестере, лопате, пијука и колица. И поред тога, сваке године је грађено око 500-600 km пруге.

Чим су возови кренули Транссибирском магистралом, одмах је постало јасно колико велики значај има ова пруга за развој привреде и колико она доприноси убрзавању и увећању промета робе. Ипак, капацитет пруге није био довољан, нарочито у време рата. Касније је брзина кретања возова повећана, колосек је побољшан и модернизован, а привремени дрвени мостови замењени су чвршћим и поузданијим.

Железнички рекорди

Неки возови и вагони који путују од прве до последње станице „Транссиба“ претендују на звање рекордера. На пример, до маја 2010. Транссибирском пругом је саобраћао воз на најдужој релацији на свету: од Харкова до Владивостока. Био је то воз бр. 53/54. Његова композиција је преваљивала 9714 km пруге за 174 часа и 10 минута. Сада он путује до станице Уфа, али су задржани вагони у којима нема преседања. Вагон у коме се без преседања преваљује најдужа релација на свету данас саобраћа од Кијева до Владивостока и прелази 10.259 km за 187 часова и 50 минута. 

Растојање од Москве до Владивостока најбрже прелази путнички воз бр. 1/2 „Русија“. Он пређе „Транссиб“ за 146 часова или готово 7 дана и ноћи. Овај воз у просеку годишње превози 200 хиљада путника и с правом га зову „главни воз у земљи“. Прва композиција на овој линији почела је да саобраћа још у време изградње Транссибирске магистрале и освајања Сибира и руског Далеког Истока.

Било је то 1903. године, када магистрала још није била завршена. Савремени воз „Русија“ кренуо је на своје прво путовање 30. септембра 1966. Вагони су више пута реновирани и фарбани у другу боју. Најпре су били боје вишње са великим металним словима, затим црвене, па боје малине, па зелене, а почев од 2000. вагони воза „Русија“ фарбају се у боје руске заставе са обавезним рељефним Државним грбом Руске Федерације.

Возови на линији Москва-Владивосток крећу са Јарославске железничке станице у Москви, где су, као и на одредишту, тј. у Владивостоку, постављени специјални километарски стубови са обележеном дужином магистрале: „0 km“ на једном крају и „9298 km“ на другом.

Што се тиче превоза терета, и ту Транссибирска магистрала има велики потенцијал. Техничке могућности „Транссиба“ се стално повећавају. На пример, 2002. је потпуно електрифицирана двоколосечна пруга. Данас „Транссиб“ омогућава превоз 100 милиона тона терета годишње.

Russia beyond
 


Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Мањпупуњор: Загонетни камени џинови на Уралу

2020-02-22 08:23:16

Зашто треба посетити једно од седам руских чуда, како доћи до њега и какви су утисци после посете? На северном Уралу постоји невероватан геолошки споменик, седам камених...

Број руских туриста у Србији прошле године премашио очекивања

2020-02-21 07:10:02

Број руских туриста у Србији током прошле године премашио је очекивања, рекла је заменик министра културе Русије Олга Јарилова за РИА Новости. У Београду је у четвртак...

Ингушке куле на Кавказу: Јединствени споменик средњовековне архитектуре

2020-02-16 07:10:53

  Ове високе грађевине подигнуте су за свакодневни живот људи у древним временима. На стотине оваквих кула очувано је до данас. Ингуши, Чечени и Вајнахи, народи који живе...

Богу иза ногу: Места у Русији на којима обичан живот захтева необичну издржљивост

2020-02-16 07:00:35

Овде је практично немогуће живети, док неки Руси упорно доказују супротно. У сваком случају, сваки би туриста вероватно пожелео да се бар једном у животу нађе...

Бајкал у зимско доба: дођеш са фотоапаратом, одеш са пуним срцем

2020-02-15 06:18:59

Вода Бајкала се замрзава у необичним облицима и претвара острва и стрме обале у декор за снимање филма о непостојећим световима.

Лет изнад сахалинског гнезда: Поглед на нетакнуту природу руског острва

2020-02-09 06:17:07

Уживајте у природи и пејзажима острва Сахалин, укључујући рт Великан и Охотско море, које је снимио дрон Russia beyond.

Гратис за туристе: Шта је у Русији потпуно бесплатно?

2020-02-01 08:20:26

Ево шта ћете као туриста добити „за џабе“ у највећим туристичким градовима Русије. Наводимо списак најбољих бесплатних понуда у Москви, Санкт Петербургу и Сочију. У Москви Музеји и...

На руски начин: Пет најскупљих јела у московским ресторанима

2020-01-26 07:49:05

У Москви нема ресторана са Мишелиновим звездицама, али то не значи да нема првокласне кухиње. Ово су најскупљи деликатеси у граду, припремљени на руски начин, пише Russia...

Десет најбољих активности у московском парку Горког

2020-01-25 04:02:43

Осим слушања „ветра промене”, као у чувеној песми Скорпионса, ово место међу дрвећем и језерима нуди вам још много забавних и квалитетних активности зими и лети. Парк...

Како је Москва мењала свој изглед у другој деценији овог века

2020-01-12 09:38:01

За мање од једне деценије Москва је доживела крупне промене. За оне који то још увек не схватају или нису видели нудимо доказе, црно на бело....

rt turizam

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: